# Gebruikers

Het is van belang om in Nappkin gebruikers te definieren voor alle personeelsleden of op z'n minst voor alle groepen personeelsleden. Dat heeft te maken met de volgende aspecten:

  • toegangscontrole (vooraf)
  • logging (achteraf)

# Toegangscontrole

Gebruikers hebben in Nappkin een rol, bijv. Manager of Bediening. Een rol staat voor één of meer rechten zoals "Wijzigen afgeslagen rekening" of "Openen omzet scherm". Standaard bevat Nappkin de rollen Manager en Bediening maar je kunt zelf nieuwe rollen aanmaken. Een gebruiker met een rol waarin het recht "Openen omzet scherm" ontbreekt ziet onderin de tabbar geen "Omzet" scherm.

# Logging

Nappkin houdt een logboek bij van alle handelingen. In dat logboek staat ook de naam van de ingelogde gebruiker zodat je later kunt zien wie wat wanneer heeft gedaan. Als je alleen groepen gebruikers hebt aangemaakt is het logboek minder waardevol dan wanneer ieder personeelslid ook een aparte gebruiker in Nappkin is.

# Gebruiker toevoegen

Tap op + bij de juiste rol om een gebruiker toe te voegen met die rol.

# Rollen aanpassen

Tap op Rollen knop rechtsbovenin om het Rollen scherm te openen. Je ziet nu de verschillende rollen en de rechten die horen bij die rollen.

Tap op Wijzigen om een rol toe te voegen of rechten aan of uit te zetten.

Laatst bijgewerkt: 10/19/2019, 11:57:00 AM