# Aanbetaling

Om het risico van no-shows te verkleinen kan je bij het maken van een reservering vragen om een aanbetaling. In de bevestigingsemail die de gast ontvangt na het maken van de reservering staat dan een betaallink. De betaling wordt in Nappkin opgeslagen bij de reservering en als eerst betaling getoond bij het afrekenen in de app.

Je kunt de hoogte van de aanbetaling afhankelijk maken van de groepsgrootte en de datum van de reservering. Op die manier kan je bijvoorbeeld een hogere aanbetaling vragen voor kerstavond.

# Voorbereiding

  • account aanmaken bij Mollie
  • betaalprofiel maken
  • bevestigingsemail aanpassen

# Mollie

Voor het verwerken van de aanbetaling maken we gebruik van betalingsafhandelaar Mollie (opens new window). Zij zorgen er voor dat de gast met iDEAL de aanbetaling kan voldoen via een link in de bevestigingsemail. Ga naar de website van Mollie om een account aan te maken (opens new window).

# Betaalprofiel

In een betaalprofiel leg je vast voor welke dag of periode een aanbetaling verplicht is en hoe hoog die aanbetaling dan is. Zie Instellingen, Reserveringen, Profielen op my.nappkin (opens new window).

# Bevestigingsemail

De volgende stap is om in de bevestigingsemail die de gast ontvangt na het maken van de reservering een paragraaf op te nemen over de aanbetaling. Zie Instellingen, Tekstsjablonen op my.nappkin (opens new window).

Laatst bijgewerkt: 10/30/2019, 2:30:42 PM